torstai 13. maaliskuuta 2014

Villasukkia

Kummitytölläni oli lapasten lisäksi tarvetta myös uusille villasukille. Tällä kertaa kaivoin sopivat langat omista lankavarastoistani. Se on muuten kumma juttu, että vaikka noita lankoja on mielestäni jos vaikka minkä verran, niin sitten alkuun ei muka millään löydy juuri sopivia lankoja. ;)

 
Nämä sukat neuloin, yllätys yllätys, Ulrikasta! =) Se on nyt mun ihan lemppari lanka eritoten lasten neuleisiin. Sen verran alkoi arveluttaa tuo turkoosin langan riittävyys, että kärjet neuloin varmuuden vuoksi tuolla vaaleanpunaisella, vaikka periaatteessa mun mielestä ne olisi pitänyt tehdä turkoosilla. Olen kuitenkin maailman laiskin purkamaan ja tekemään uudestaan, jos ei oo ihan pakko, joten päätin pelata varman päälle, ja tässä tapauksessa hyvä niin!
 
 
Nämä sukat taas neuloin Novitan Wellamosta, ja nuo siniset raida ovat Ulriikkaa. Neuletiheydet ovat molemmissa langoissa samat, joten näitä lankoja voi yhdistää.
 
Ohje molempiin sukkiin on se perussukkaohje, joka on omassa päässäni. Mitoitus taas sellainen mittatilausmitoitus. =) On kyllä hurja vauhti miten lapsen jalka kasvaa! Neuloessani olin mitoista huolimatta varma, että liian isot tulee, mutta tulikin taas kerran aivan sopivat. =)
 
Molemmissa sukissa on vahvistetut kantapäät. Aikuisten sukkiin neulon aina sädekavennukset, mutta jostain syystä lasten sukkiin mulla on tapana tehdä tämä nauhakavennus. Lasten sukkia on kyllä mukava neuloa, kun työ on simppeliä ja valmista tulee melkoisen nopeaan tahtiin. =)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa, jos jätät viestin käynnistäsi! =)